top of page
Book Meeting
Avtre_Logo_Liggande_färg_RGB_Liten_edited.png
Desktop -  Target Audience.png

Målgrupp

Målgrupper och kommunikationsbehov

Att ta hänsyn till olika målgrupper i din kommunikation är viktigt eftersom människor har olika behov, preferenser och sätt att förstå information. Här är några exempel på målgrupper och deras respektive kommunikationsbehov:

Målgrupp

Kommunikationsbehov

Yngre vuxna (18–35 år)

Föredrar korta och snabba uppdateringar via SMS, e-post eller appar. Behöver tillgång till information i enkla och lättillgängliga format.

Medelålders (35–65 år)

En blandning av digital och traditionell kommunikation. Kan uppskatta både e-post och fysiska möten. Behöver ofta mer detaljerad information om praktiska och tekniska detaljer kring projektet.

Äldre vuxna (65+ år)

Mindre vana vid digital kommunikation, föredrar brev, telefonkontakt eller fysiska möten. Extra tydlighet behövs för att förklara tekniska termer. Hörsel- och synproblem kan påverka hur de tar till sig information.

Personer med rörelsehinder

Behöver tydlig information om tillträde och anpassningar under renoveringen. Kan kräva personliga lösningar för tillfälliga boenden och tillgång till bostaden.

Personer med språkbarriärer

Viktig information bör översättas eller tolkas vid möten. Muntlig information kan vara mer effektiv än skriftlig.

Personer med låg digital vana

Föredrar tryckt information, telefonkontakt eller post. Behöver tydlig vägledning om digitala plattformar används.

Arbetare med oregelbundna tider

Flexibla informationskanaler som SMS eller inspelade möten. Uppdateringar bör vara tillgängliga när det passar dem.

Personer med hälsoproblem

Extra tydlig information om påverkan på hälsa, som buller, damm och tillgång. Personliga lösningar kan behövas för att undvika exponering för farliga miljöer under renoveringen.

Frame 1000002943 (1) (1).webp
Frame 1000002947.png

Kontakta oss!

© 2024 Avtre AB

Facebook
Linkedin
bottom of page